Terug naar het overzicht

Mensen samenbrengen

Van A voor A

Korte omschrijving

Met een laagdrempelig evenement tijdens een weekend in de zomer voor alle leeftijden, op een adembenemende locatie in district Antwerpen, wordt 'Van A voor A' een onvergetelijk feest voor iedereen!

Wat is het TOTALE budget voor jouw idee?

7500

Wie dient het idee in?

bewoner(s)

Wie krijgt het budget?

de bewoner/organisatie krijgt het budget, want voert alles uit (in overleg met district)

In welke postcode(s) vindt jouw idee plaats? (meerdere keuzen mogelijk)

2000, 2018, 2020, 2030, 2050, 2060

Geef wat meer uitleg over de plaats.

Het wordt een plek zoals Theaterplein, Districtshuis, Zaha Hadidplein, Mas, Kielse Vest, Sint Jansplein, Sint-Anneke,…

Wat ga je doen en waarom?

Gedurende één opwindend weekend in de zomer streven we ernaar om zoveel mogelijk inwoners van district Antwerpen te betrekken en te verrassen. Denk aan muzikale optredens die je laten swingen, verbindende sportactiviteiten en evenementen alsook culturele ervaringen die je horizon verbreden en dat alles in het thema 'De goeie ouwe tijd':

Het wordt een reis doorheen de tijd met overdag een tweedehands/antiekmarkt, volksspelen en sportieve uitdagingen waar teams bestaan uit kleinkinderen en grootouders. Een line-up waar zowel muziek uit de jaren 60, 70, 80, 90, 00 en recentere aan bod komt. Op de tweede dag organiseren we een activiteit waar de focus ligt op onze senioren die in een rusthuis/serviceflat verblijven, waarbij ze in de stad kunnen genieten van optredens samen met hun medebewoners, begeleiders en familie. Er wordt een aangepaste mobiliteitssamenwerking ontworpen tussen Van A voor A en de rusthuizen/serviceflats.

 

We vinden het vooral belangrijk dat het een evenement is van inwoners van district Antwerpen voor inwoners van district Antwerpen. Daarom willen we verschillende podiumkansen bieden voor minder bekende Antwerpse artiesten, zodat zij hun talent aan het brede publiek kunnen tonen.

Voor de realisatie hebben we veel vrijwilligers nodig die hun schouders mee onder dit project zetten. We streven dan ook naar win-win samenwerkingen met verschillende (jeugd)organisaties die helpen bij het succes van 'Van A voor A', waarbij ze ook de kans krijgen om wat extra geld te verdienen voor hun organisatie.

Welke valkuilen zie je?

Met de gevraagde middelen kunnen we al een mooi 'Van A voor A'-evenement creëren, maar om er een prachtige versie van te maken, zijn financiële en organisatorische partnerschappen noodzakelijk.

 

Mogelijkheid op onvoldoende vrijwilligers om het grote aantal evenementen te organiseren.

 

 

 

Welke stappen ga je zetten, wanneer en met wie?

  • Stap 1: Volledige uitwerking van het project 'Van A voor A', maar met ruimte voor polls ter betrokkenheid van de inwoners in aanloop naar het evenement.
  • Stap 2: In kaart brengen en contact opnemen met geschikte organisatorische partners die willen deelnemen aan het verhaal. (Netwerken)
  • Stap 3: Zoeken naar geschikte partnerships/sponsors die de ervaring van de bezoekers naar een hoger niveau tillen.
  • Stap 4: Een brede promotie van het evenement in het hele district.
  • Stap 5: Uitvoering van het evenement.
  • Stap 6: Evaluatie


Hoeveel budget heb je nodig voor de werking? Bijvoorbeeld voor workshops, eten en drinken, promotie en communicatie, klein materiaal, vrijwilligers- of artiestenvergoedingen,…

7500

Geef wat meer uitleg over je werkingskosten.

Vergoeding freelance organisator, vrijwilligers- en artiestenvergoedingen, huur logistiek (oa. licht, geluid,..), catering medewerkers, online/offline promotie van het event, vervoer rusthuizen/serviceflats,...