We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op Instagram
Terug naar het overzicht

Samen sporten en bewegen - 115.222 €

Alle Landen In Diaspora Actie WID Antwerpen BE

Korte omschrijving

Het A.L.I.D.A. Festival zal een interculturele markt en voetbaltornooi organiseren om de diasporagemeenschappen in district Antwerpen en de Belgische gemeenschap te versterken.

Wat is het TOTALE budget voor jouw idee?

7000

Wat ga je doen en waarom?

"Alle Landen In Diaspora Actie W.I.D. Festival" (ALIDA Wid ) is een tweeweeks festival dat de minder bedeelden toch een mooi kijkje wil geven in de diversiteit, en zo inclusiviteit helpt bevorderen. 

  • Diversiteit markt 
  • Cultuurmarkt   
  • Culinaire markt 
  • traditionele sport en spel markten 

introductie ALIDA Cup/ straatvoetbal alle landen voorlopig jongens en in toekomst na evaluatie kijken wij ook naar dames voetbal. 

Aantal spelers per team: 7 (5 tegen 5 opstelling)
Wedstrijdduur: 2 x 30 minuten, met een pauze van 10 minuten
Minimale teamgrootte: 7 spelers
Maximale teamgrootte: 10 spelers
Inschrijfgeld per team:

Finale & prijsuitreiking: dat wordt dan op het Festivalterrein gespeeld .

Het A.L.I.D.A. Festival heeft als doel de verbinding binnen de diaspora-gemeenschappen in België en de belgische gemeenschap te versterken. De A.L.I.D.A. Mini Copa is een zaalvoetbalcompetitie waarin elk team een land vertegenwoordigt en biedt een laagdrempelige manier om collectiviteit en saamhorigheid te stimuleren. Deze competitie beoogt binnen vijf tot tien jaar de samenwerking en verstandhouding tussen de diaspora-gemeenschappen, hun diplomaat ambassadeurs en hun thuisland te verbeteren. Sport fungeert hierbij als middel om deze verbindingen in een ontspannen en positieve sfeer te bevorderen.

Welke stappen ga je zetten, wanneer, met wie?

1. Voorbereidingsfase (januari – mei 2026)
    Activiteiten:
        Bevestigen van de locatie en ondertekenen van het huurcontract.
        Bevestigen van de deelname van arbiters en artiesten.
        Opstellen en verspreiden van communicatiemateriaal (flyers, sociale media posts).
        Opstellen van draaiboek en taakverdeling.
    Verantwoordelijken:
        Michel (Projectleider) – Algemeen overzicht en coördinatie.
        Teamleden
            Sandra  / Jobo   Cultuur 
            Hellen / Melin  Catering
            Giovani / Itzel  Communicatie  
            Jozef / Scotty  Sport  
            Michel  / Jobo  / MR. Lens  . Planning  opbouw afbraak 
2. Uitvoeringsfase (Juni  –  Juli 2026)
    Activiteiten:
        Opbouwen van de locatie (opstelling van tafels, stoelen, podium, enz.).
        Ontvangen en registreren van deelnemers.
        Uitvoeren van wedstrijden volgens het schema.
        Coördineren van artiesten optredens.
        Zorgen voor catering en andere faciliteiten.
        Documenteren van het evenement (foto’s, video’s).
    Verantwoordelijken:
        Michel – Algemeen toezicht en probleemoplossing.
        Teamleden – Specifieke taken zoals registratie, catering, enz.
3. Afrondingsfase (Juli 2026)
    Activiteiten:
        Afbreken en opruimen van de locatie.
        Evalueren van het evenement met het team.
        Opstellen van een eindrapport en financiële verantwoording.
        Sturen van dankberichten naar deelnemers en  medewerkers
    Verantwoordelijken:
        Michel – Eindverantwoordelijke voor rapportage en communicatie.
        Teamleden – Assistentie bij evaluatie en opruimen.

Wie dient het idee in?

bewoner(s)

Wie krijgt het budget?

de bewoner/organisatie krijgt het budget, want voert alles uit (in overleg met district)

In welke postcode(s) vindt jouw idee plaats? (meerdere keuzen mogelijk)

2060

Geef wat meer uitleg over de plaats.

De voorronde voetbal worden gespeeld indoor in Sporthalspoor loods . En wij kijken voor het verder festival programma naarzelfde gedeelte outdoor

Welke valkuilen zie je?

Wij zijn vastberaden en zien als valkuil  voor het project de onwil van mensen op  verkeerde posities die dit niet zouden willen ondersteunen , wij staan wel open om de structuur te delen om dit tot een succses te maken . Verder met alle positieve welwillende mensen dit project tot een mooie beleving maken voor District Antwerpen en Belgie.

Hoeveel budget heb je nodig voor werkingskosten zoals workshops, eten en drinken, promotie en communicatie, klein materiaal, vrijwilligers- of artiestenvergoedingen,…?

7000

Geef wat meer uitleg over je werkingskosten.

  • Zaal: 300€
  • Scheidsrechters: 1.200€
  • Catering: 915€
  • Trofeeën: 785€
  • Communicatie: 800€
  • Artiestenvergoedingen: 2.000€
  • Vrijwilligersvergoedingen: 1.000€