Samen rollen en lopen in Antwerpen!
Samen rollen en lopen in Antwerpen!
Korte omschrijving
We willen Triple Challenge Antwerpen opstarten. Want sport is goed voor het mentaal en fysisch welzijn en door dit op een inclusieve manier te doen, door 'genieters in buggy's' mee te nemen, is er nog de positieve sociale impact die erbij komt!

Wat is het TOTALE budget voor jouw idee?
40000
Wat ga je doen en waarom?
We willen Triple Challenge Antwerpen opstarten en daarvoor zijn wel wat middelen nodig om zowel het aangepast sportmateriaal aan te kopen, de structuur op te zetten, reclame te maken (bij lopers, buddy's, voorzieningen en andere mogelijk geïnteresseerden), onze loopjes te organiseren, samen sport te beleven.
Ondertussen heeft Triple Challenge al heel wat positieve ervaringen opgebouwd in de regio van Gent en Leuven. Maar als burger van Antwerpen vind ik dat we dit ook hier nodig hebben en ben ik bereid mij hiervoor te engageren dit in goede banen te leiden in overleg met deze vereniging.
#TripleChallengeHeroes gaan voluit voor verbindend sporten.
We willen dat iedereen, ongeacht welke beperking, sportieve dromen kan waarmaken en voelt wat inclusief sporten met je doet.
Als sociaal doel willen we de afstand tot sport voor mensen met een beperking, mentaal, fysiek, financieel of sociaal, verkleinen door het ter beschikking stellen van buddy's en sportmateriaal.
Daar zetten we ons voor in. Sport voor jezelf, de ander en een stralende toekomst!
Onze mantra stuwt ons voort: Sport for Inclusion Sport for the Planet Sport for
Good. Dat is het handvest van de #Triplechallengeheroes.
Welke stappen ga je zetten, wanneer, met wie?
Om Triple Challenge Antwerpen (Park Spoor Noord) op te starten dienen we een aantal stappen te doorlopen.
Stap 1: samenstellen van de trekkersgroep TC-Antwerpen (min 2 pers, oa ik Redgy Desmit)
Stap 2: flyer opmaken om reclame mee te maken + vermelden op website Triple Challenge
Stap 3: samen met Triple Challenge op zoek naar voorzieningen om mee samen te werken
Stap 4: contact leggen met lopers en loopclubs om groep buddy's te vormen
Stap 5: aankopen van aangepast sportmateriaal, loopbuggy's
Stap 6: testloopjes plannen met voorzieningen tot materiaal er is
Stap 7: wekelijkse loopjes opzetten met buddylopers en genieters
Stap 8: loopevenementen warm maken om ons toe te laten
Stap 9: partners en sponsors aantrekken om deze inclusieve loopcommunity verder te ondersteunen eenmaal we gelanceerd zijn en het duidelijk is voor hen dat we een meerwaarde zijn voor de maatschappij en Antwerpen
Stap 10: toekomstige uitbreiding naar andere regio's in Antwerpen mee vorm geven
Wie dient het idee in?
Wat is de naam van de feitelijke vereniging, vzw, VME of AG?
Triple Challenge vzw
Wie krijgt het budget?
In welke postcode(s) vindt jouw idee plaats? (meerdere keuzen mogelijk)
Geef wat meer uitleg over de plaats.
Dit is mijn woonplaats en hier kunnen de buggy's ook opgesteld worden. Het Park Spoor Noord en het Eilandje en zo zijn ideaal om te lopen.
Welke valkuilen zie je?
Op zich zijn er weinig valkuilen voor dit project. De vzw Triple Challenge bestaat al en heeft reeds 4 jaar ervaring opgebouwd. Wat kan voorvallen is dat alles iets trager gaat dan verwacht. Dus niet snel genoeg voldoende buddylopers of genieters om de wekelijkse loopjes mee te doen. Dan wordt er eerst maandelijks gelopen en later dan wekelijks.
Hoeveel budget heb je nodig voor investeringen?
16800
Geef wat meer uitleg over deze investeringen.
Met dit budget kunnen 3 loopbuggy's aangekocht worden, noodzakelijk om inclusief in groep te kunnen lopen. 3x5000 = 15000 euro
Daarnaast zal er ook een laptop aangekocht worden om alles georganiseerd en gedigitaliseerd te hebben. 1800 euro
Hoeveel budget heb je nodig voor werkingskosten zoals workshops, eten en drinken, promotie en communicatie, klein materiaal, vrijwilligers- of artiestenvergoedingen,…?
1000
Geef wat meer uitleg over je werkingskosten.
Dit budget zal besteed worden aan het opmaken en drukken van flyers, vermelding op website en maken van social media posts. Daarnaast voorzien we iets kleins van eten en drinken bij de test- en kennismakingsloopjes.
Hoeveel budget heb je nodig voor personeel (in dienstverband of freelance)?
2000
Geef wat meer uitleg over je personeelskosten.
Deze taken zullen vooral van coördinerende aard zijn. Contacten leggen met voorzieningen, organiseren van de testloopjes, coördineren van communicatie. Ook partners en sponsors zullen op het einde van jaar 1 gezocht moeten worden.
Hoeveel zal er in TOTAAL gewerkt worden?
TC rekent op enkele professionals voor algemeen management en communicatie. Maar de vrijwilligers zijn cruciaal om alles in goed banen te leiden!
Ondernemingsnummer (enkel vereist voor vzw, VME en AG)
0766 491 228