Armoede bestrijden!
Armoede bestrijden!
Korte omschrijving
Een groep vrijwilligers wil samen een feitelijke vereniging uitbouwen om armoede te bestrijden. Ze zijn ervaringsdeskundigen en willen met hun expertise aan de slag! Ze werken toe naar vormingen en workshops (bij professionals in de hulp- en dienstverlening), maken materiaal,...

Wat is het TOTALE budget voor jouw idee?
6000
Wat ga je doen en waarom?
We komen om de twee weken samen in groep. Tijdens deze bijeenkomsten verzamelen en bespreken we drempels, noden,...
Aan de hand hiervan geven we vormingen en workshops (aan professionals uit de hulp- en dienstverlening), werken we materiaal uit,... met als doel armoede te bestrijden!
Welke stappen ga je zetten, wanneer, met wie?
- Stap 1: Elke twee weken een groepsbijeenkomst voorbereiden en organiseren (zaal klaarzetten, koffie maken,...).
- Stap 2: Bestaande groepsleden doorlopend proberen behouden en nieuwe mensen/vrijwilligers blijven zoeken.
- Stap 3: Plekken om vormingen en workshops te kunnen geven zoeken.
- Stap 4: Vormingen en workshops geven.
- Stap 5: Alle stappen blijven herhalen.
- Stap 6: Eventueel een uitstap, een feestje of een toonmoment organiseren.
Wie dient het idee in?
Wat is de naam van de feitelijke vereniging, vzw, VME of AG?
Recht-Op - Linx+
Wie krijgt het budget?
In welke postcode(s) vindt jouw idee plaats? (meerdere keuzen mogelijk)
Geef wat meer uitleg over de plaats.
De groepsbijeenkomsten zullen over het algemeen op een vaste plek plaatsvinden, maar de vormingen en workshops over heel het district.
Welke valkuilen zie je?
Mensen blijven zoeken is niet evident. Hier zal veel tijd en ruimte voor moeten worden vrijgemaakt. Een plan hiervoor opmaken is aangewezen.
Hoeveel budget heb je nodig voor investeringen?
1500
Geef wat meer uitleg over deze investeringen.
Laptop (met software), printer en beamer
Hoeveel budget heb je nodig voor werkingskosten zoals workshops, eten en drinken, promotie en communicatie, klein materiaal, vrijwilligers- of artiestenvergoedingen,…?
4500
Geef wat meer uitleg over je werkingskosten.
- Huur locatie
- Aankoop balpennen, papier, toner, knutselmateriaal
- Kosten drukker (voor flyers bijvoorbeeld)
- Koffie, thee, water, koekjes
- Eventueel uitstap, feestje en/of toonmoment