home-page
Terug naar het overzicht

Mensen helpen - € 255.557

FluOH - ruimte voor hond én mens

Korte omschrijving

Niet elke hond vindt iedereen zomaar leuk. We willen het stigma dat op hen rust doorbreken door toe te lichten waarom sommige honden meer ruimte nodig hebben. Zodat hun baasjes opnieuw met minder zorgen en stress kunnen buiten komen.

Wat is het TOTALE budget voor jouw idee?

4935

Wie dient het idee in?

een vzw

Wat is de naam van de feitelijke vereniging of vzw?

Monsieur Gustave vzw

Wie krijgt het budget?

de bewoner/organisatie krijgt het budget, want voert alles uit (in overleg met district)

In welke postcode(s) vindt jouw idee plaats? (meerdere keuzen mogelijk)

2000, 2018, 2020, 2030, 2050, 2060

Wat ga je doen en waarom?

“Leer uw hond eens wat manieren”, “Zou je niet eens naar een hondenschool gaan?!” of “Zo gaat ie het nooit leren, hoor.”

Enkele uitspraken die mensen met een hond, die niet zo ‘sociaal’ is, vaak te horen krijgen.


Als je als baasje thuiskomt van een wandeling waarop je voor de zoveelste keer bent nageroepen of raar bekeken werd, kan je dat enorm naar beneden halen. Een lijden dat we vaak niet zien, maar achter gesloten deuren erg aanwezig is. 


Alhoewel de hond sinds mensenheugenis ons beste maatje is, blijken er toch nog heel wat zaken betreffende onze trouwe viervoeters te zijn die veel mensen nog niet weten. 

Zo betekent een kwispelende hond niet per se dat ie blij is. Of wil een hond die naar je toekomt of opspringt niet altijd zeggen dat ie enthousiast is. Het kan zelfs zijn dat ze jou net heel spannend vinden (en dan niet in de leuke zin van het woord). 

Zolang we zulke signalen verkeerd interpreteren, kunnen we er uiteraard ook niet gepast op reageren. Met veel onnodige stress, zowel bij hond als baasje, tot gevolg. 


Die stress is vooral voelbaar door de baasjes van honden die, volgens de maatschappij, niet zo ‘sociaal’ zijn. En daar willen we iets aan doen! 


We willen hen een stem geven dmv een sensibiliseringscampagne. Denk aan een stand op lokale evenementen of marktjes, grote banners, posters, flyers, pakketjes die we opsturen naar lokale handelaars die mee de boodschap willen verspreiden, online reclame maken, …


Een project waarmee we zowel het welzijn van mens als hond vergroten. 

Met als resultaat meer begrip, meer verdraagzaamheid, minder stress en al het moois dat daaruit kan voortvloeien. 

 

Welke valkuilen zie je?

Cognitieve dissonantie kan altijd een spelbreker zijn in sensibiliseringscampagnes. Het is daarom belangrijk om de boodschap die we uitdragen zo toegankelijk mogelijk te maken.  

 

Welke stappen ga je zetten, wanneer en met wie?

1. Uitdenken van het campagnemateriaal: welke boodschappen komen er op de posters/banners te staan? Hoe krijgen ze visueel vorm? Waar kunnen de posters opgehangen worden? Waar verdelen we de flyers? Op welke evenementen kunnen we aanwezig zijn? 
2. Uitvoeren van de campagne - timing en locaties zijn afhankelijk van de resultaten van de voorbereidingsfase. 


Hoeveel budget heb je nodig voor investeringen?

950

Geef wat meer uitleg over deze investeringen.

Tent 3x3 meter (aluminium frame) met wanden en tas met wieltjes


Hoeveel budget heb je nodig voor de werking? Bijvoorbeeld voor workshops, eten en drinken, promotie en communicatie, klein materiaal, vrijwilligers- of artiestenvergoedingen,…

3985

Geef wat meer uitleg over je werkingskosten.

Aankleding stand (banners), verschillende posters met boodschappen (voldoende exemplaren van elke ontwerp - gratis uit te delen), stoepborden met posters, roll-up banners, folderhouder, flyers, displays voor flyers bij lokale handelaars, ...

Ondernemingsnummer | enkel nodig voor vzw’s

0631817121