Elcker-Ik Huis: Syndic Sociale
Elcker-Ik Huis: Syndic Sociale
Korte omschrijving
Elcker-Ik Huis biedt tal van organisaties een thuis, uitvalsbasis en ontmoetingsplek in het hart van district Antwerpen. Na 55 jaar is de administratie van de vereniging toe aan een groot onderhoud. 1/5de medewerker geeft de vzw een opfrisbeurt.
.jpg?locale=nl)
Wat is het TOTALE budget voor jouw idee?
15000
Wat ga je doen en waarom?
Meer dan 50 organisaties, burgerinitiatieven, actiegroepen en eigen projecten beschouwen Elcker-Ik Huis in de Breughelstraat als hun thuis, hun uitvalsbasis, hun werk- en ontmoetingsplek, de plek waar ze altijd terecht kunnen om hun werking te ontplooien. Ze houden er kantoor, vergaderen er, organiseren activiteiten en bijeenkomsten, ontmoeten er hun leden en achterban, en ook elkaar.
Met 55 jaar op de teller is het tijd voor een groot administratief onderhoud: contracten moeten vernieuwd worden, afspraken bijgesteld, het reservatiesysteem moet geüpdatet worden, etc. Een administratief medewerker spendeert 1 dag per week aan het opfrissen van de patrimonium vzw. Zo kunnen we ook de komende 50 jaar weer iedereen uit het district ordelijk verwelkomen in ons gebouw.
Welke stappen ga je zetten, wanneer, met wie?
In het najaar van 2025 zoekt het bestuur van Elcker Ik Huis vzw naar een organisatie om haar administratief te ondersteunen het komende jaar. Er worden tussentijdse updates gegeven op de bestuursvergaderingen en de algemene vergadering van de vzw. We beginnen met het vernieuwen van de gebruiksafspraken. Tegen de zomervakantie willen we dat de backoffice (drive, mappen, sjablonen) in orde is. Tegen het najaar willen we een nieuwe versie van het vrijwilligersbeleid inzake onderhoud, toegang tot het gebouw, enzovoort klaar hebben om voor te leggen aan de Algemene Vergadering.
Wie dient het idee in?
Wat is de naam van de feitelijke vereniging, vzw, VME of AG?
Elcker-Ik Huis vzw
Wie krijgt het budget?
In welke postcode(s) vindt jouw idee plaats? (meerdere keuzen mogelijk)
Geef wat meer uitleg over de plaats.
Het gebouw in de Breughelstraat is al sinds de jaren 70’ een inclusieve ontmoetingsplek voor honderden inwoners van het district Antwerpen.
Welke valkuilen zie je?
Te veel werk: Na 55 jaar hebben er zich heel wat schoonheidsfoutjes opgestapeld. Niet alleen moet er heel wat administratief op orde gezet worden, er moeten ook enkele zaken gedigitaliseerd worden.
Weinig tijd bij de partners: De meeste groepen die gebruik maken van het gebouw hebben vaak weinig extra tijd voor vergaderingen. De afstemming met deze groepen moet dus gericht en efficiënt gebeuren.
Geef wat meer uitleg over deze investeringen.
Hoeveel budget heb je nodig voor werkingskosten zoals workshops, eten en drinken, promotie en communicatie, klein materiaal, vrijwilligers- of artiestenvergoedingen,…?
15000
Geef wat meer uitleg over je werkingskosten.
15.000 euro kosten voor administratieve ondersteuning via uitbesteding
Ondernemingsnummer (enkel vereist voor vzw, VME en AG)
0410.958.613