home-page
Terug naar het overzicht

Sterke verenigingen en vrijwilligers - € 245.006

WHAT ABOUT NOW - Festival over de toekomst van de stad

Korte omschrijving

Een multidisciplinair festival waar we collectief de toekomst van onze stad willen herdenken en verbeelden, dat plaatsvindt op Stormkop. We creëren een ontmoetingsplaats voor alle verenigingen, collectieven, kunstenaars  die de stad willen herdenken.

Wat is het TOTALE budget voor jouw idee?

25000

Wie dient het idee in?

een vzw

Wat is de naam van de feitelijke vereniging of vzw?

Onder Stroom vzw

Wie krijgt het budget?

de bewoner/organisatie krijgt het budget, want voert alles uit (in overleg met district)

In welke postcode(s) vindt jouw idee plaats? (meerdere keuzen mogelijk)

2000

Geef wat meer uitleg over de plaats.

Het festival zal plaatsvinden op Stormkop, een vrijhaven voor kinderen en volwassenen aan de Droogdokken in ´t Noorden van Antwerpen.

Wat ga je doen en waarom?

Welke initiatieven geven onze stad vorm? Welke artistieke praktijken in het hier en nu zullen mee de toekomst van onze stad kunnen bepalen?

Met ‘What About Now’ creëren we een stedelijk laboratorium waar we verenigingen, collectieven, kunstenaars, muzikanten, activisten en denkers uit verschillende disciplines uitnodigen om de toekomst van de stad te verbeelden. 

Tijdens het festival gaan we collectief op zoek naar antwoorden op de grote kwesties van deze tijd. We vragen aan ieder om vanuit zijn/haar discipline antwoorden te geven op grote kwesties.

We snijden grote onderwerpen aan zoals oa publieke ruimte, klimaat en technologie. En gaan op zoek naar antwoorden door middel van artistieke interventies, muziek, talks en workshops. We organiseren inhoudelijk sterke en urgente debatten en combineren deze met performances, optredens en een feest. 


Overdag kunnen bezoekers deelnemen aan lezingen, workshops. ‘s Avonds eindigen we met een groot feest. 

Welke valkuilen zie je?

We organiseren het festival in een locatie die weersafhankelijk is. Als er slecht weer is, zullen we veel van de activiteiten binnen laten plaatsvinden. 

De grote uitdaging wordt: veel verschillende organisaties aanspreken en samenbrengen. Een doordachte planning zal essentieel zijn om dit optimaal te volbrengen.

 

Welke stappen ga je zetten, wanneer en met wie?

1. Voorbereiding / research (januari – maart)
We gaan onderzoeken welke thema’s we best belichten en wie we willen uitnodigen.


2. Promotie (april – september)
We zetten een promotiecampagne op via verschillende lokale,  regionale en nationale media: zowel digitaal als print zodat we een breed doelpubliek bereiken.


3. Opbouw (eind augustus)
Voor de opbouw van het festival gaan we studenten en andere vrijwilligers engageren om mee te werken bij het opbouwen van verschillende stages en installatie.


4. Festival (tweede week september)
Organiseren en productie van het festival 


5. Post-productie (na het festival)
Afbraak festival en administratie. 


Hoeveel budget heb je nodig voor investeringen?

2000

Geef wat meer uitleg over deze investeringen.

We investeren in een website die we kunnen gebruiken voor het organiseren van een volgende editie. We hopen dat het evenement zo’n succes wordt dat we volgend jaar een tweede edite kunnen organiseren. Daarnaast willen we investeren in materiaal voor ons podium aan te kleden.


Hoeveel budget heb je nodig voor personeel (in dienstverband of freelance)?

15000

Geef wat meer uitleg over je personeelskosten.

We hebben 1.5d/week medewerker in dienst die het festival organiseert. Daarnaast werken we met verschillende freelancers samen voor oa promotie, productie, inhoudelijke input.

Hoeveel zal er in TOTAAL gewerkt worden?

30% ofwel 3/10de (gemiddeld 11,4u/week)

Een projectmedewerker zal voor 9 maanden tot aan het festival het project in goede banen leiden


Hoeveel budget heb je nodig voor de werking? Bijvoorbeeld voor workshops, eten en drinken, promotie en communicatie, klein materiaal, vrijwilligers- of artiestenvergoedingen,…

8000

Geef wat meer uitleg over je werkingskosten.

- We willen graag alle partners, artiesten en wie mee doet eerlijk vergoeden voor hun prestaties. 

- Promotiecampagne op zowel offline als digitaal. 

- Huur technisch materiaal voor lezingen, acts etc. 

Ondernemingsnummer | enkel nodig voor vzw’s

0702768958